آموزش تعمیر اتوکلاو

آموزش تعمیر اتوکلاو

جهت آموزش تعمیر اتوکلاو، باید به سراغ افراد متبحر و با تجربه ای بروید که در زمینه تعمیر و سرویس تجهیزات پزشکی تحصیل کرده اند. اتوکلاو ها از تجهیزات مهم پزشکی در مراکز درمانی محسوب می شوند که جهت استریل کردن وسایل مورد استفاده قرار می گیرند.

در دما و فشار بالای این دستگاه ها، وسایل پزشکی استریل می شوند، بنابراین جهت استریل کردن، باید از وسایلی استفاده کنید که نسبت به دما و فشار بالا حساسیت نشان ندهند. این دستگاه دارای سه کلاس مختلف B وSو N است که در جهت استریل کردن ابزار و وسایل آزمایشگاهی کاربرد های مختلفی دارد. این دستگاه دارای وزن های مختلفی است که متناسب با نوع کاربرد آن متفاوت می باشد.

کرج مد؛ یکی از شرکت های بزرگ و تخصصی در زمینه تعمیر انواع تجهیزات پزشکی و وسایل آزمایشگاهی می باشد. برای تعمیر دستگاه اتوکلاو و لوازم جانبی آن، می توانید با شماره تلفن های درج شده در وب سایت اینترنتی ما تماس گرفته و مشکلات فنی آن را برای ما بیان نمایید. ما به کمک متخصصان مجرب خود در زمینه تعمیر و سرویس دستگاه های اتوکلا به تعمیر آن می پردازیم، در صورتی که مایلید در زمینه تعمیر اتوکلاو آموزش های لازم و تخصصی را فرا گیرید، می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در این زمینه مشورت نمایید تا اطلاعات کافی را در مورد برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

آموزش تعمیر اتوکلاو

روش عملکرد دستگاه اتوکلاو

دستگاه اتوکلا یک نوع دستگاه قفل شونده است که به وسیله بخار تحت فشار به استریل کردن مواد می پردازد. روش کار آن از طریق دما، بخار، فشار و زمان می باشد. چون این دستگاه دارای عملکردی قفل شونده است، بنابراین جهت استریل کردن مواد به بخار تحت فشار نیاز دارد. استریل کردن به حالت مرطوب بهترین روش استریل کردن است.

اتو کلاو ها دارای بخش های متعددی هم چون مخزن فولادی ضد زنگ، ضد اسید و باز، ضد مغناطیس، درب فولادی با واشر نسوز، قفل ایمنی، شیر های آب و بخار، سوپاپ اطمینان، فشار سنج، حرارت سنج، زمان سنج و سیستم ارت می باشند. اتوکلاو ها بر حسب منبع حرارتی به دو دسته مختلف رومیزی گازی و برقی تقسیم می شوند. از اتوکلاو های بزرگ برای محیط های بیمارستانی استفاده می شود که برخی از آن ها دارای پمپ خلاء هستند و برحسب داشتن و یا نداشتن پمپ خلاء شامل دو نوع مختلف بری وکیوم و گراویتی می شوند.

آموزش تعمیر اتوکلاو

نکات مهم جهت افزایش طول عمر دستگاه اتوکلاو

• در صورتی که از دستگاه اتوکلاو به درستی نگهداری شود، طول عمر آن افزایش خواهد یافت. هر روز باید صفحه دستگاه را تمیز نمایید، طبقات فرعی و سینی ها را با آب و صابون بشویید و آب ژنراتور را بررسی کنید.

• هر هفته تمامی آبگذر ها و درز ها را تمیز کنید و مطمئن شوید که سوپاپ اطمینان درست کار می کند.

• هر ماه آب دستگاه را عوض کنید و هر سه ماه یک بار بخش های درونی و بیرونی و آبگذر دستگاه را تمیز کنید.

• هر 6 ماه یک بار نماینده سرویس تعمیر کار دستگاه را بررسی نمایید.
معایب دستگاه اتوکلاو

• برخی موقع دستگاه دچار خطای کالیبراسیون می شود که به دلیل مشکلاتی در تعمیر ارتفاع و یا استفاده بیش از حد از دستگاه می باشد، برخی از این دستگاه ها دارای کالیبره دستی و برخی اتومات هستند. اگر این خطا زیاد رخ دهد، یعنی سنسور های دستگاه مشکل پیدا کرده اند و باید عوض شوند.

• در صورتی که درون دستگاه آب ریخته، ولی هشدار نبودن آب می دهد و چراغ مینیمم وسط آب روشن می شود، یعنی به دلیل عدم استفاده از آب مقطر برای دستگاه، سنسور های سطح آب آن رسوب گرفته اند و باید رسوب زدایی گردند.

• در صورت وجود لکه بر روی ابزار های آزمایشگاهی، یعنی آب مقطر استفاده شده کیفیت بسیار پایینی دارد.

• در صورتی که در اتوکلاو طبقه B، وسایل در مرحله کالیبراسیون خیس می گردند، یعنی پمپ دستگاه خراب شده، یا دیافراگم آن پاره شده و یا شیر برقی مسیر وکیوم خراب شده است.

• اگر دستگاه دارای مشکل عدم بالا رفتن فشار شده است، یعنی مشکل نشتی در بخش هایی هم چون لاستیک دور در، شیلنگ ها و شیر برقی دارد یا احتمال دارد که پمپ دستگاه ضعیف شده باشد.

در صورت بروز هر کدام از مشکلات احتمالی بیان شده، می توانید با کارشناسان متخصص ما در مرکز کرج مد تماس بگیرید، هم چنین جهت شرکت در دوره های تخصصی تعمیر اتوکلاو و سایر تجهیزات پزشکی با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید تا اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.