تعمیر دستگاه بخور دولول

تعمیر دستگاه بخور دولول

تعمیر دستگاه بخور دولول

اگر دستگاه بخور دو لول شما از کار افتاده باشد و به درستی کار نکند ممکن به دلایل زیر باشد: مخزن آب، بخارساز، مدارهای الکترونیکی، مدار فن و مدار رطوبت سنج. اگر هر کدام از این قسمت ها دچار مشکل و اختلال شود دستگاه بخور دولول شما نیاز به تعمیر دارد. در بعضی مواقع دستگاه بخور به یک باره روشن نمی شود یا روشن می شود اما بخار کمی تولید می کند. یکی دیگر از عیوب تولید سر وصدای زیاد در زمان استفاده از دستگاه دولول بخار است. در این مقاله روش های ارئه می دهیم که بتوانید مشکل دستگاه را شناسایی و به راحتی جهت تعمیر دستگاه بخور دولول خود اقدام کنید.

دستگاه بخور روشن نمی شود

اگر دستگاه بخور روشن نمی شود به این معنی است که، جریان الکتریکی به درستی وارد دستگاه نمی شود و دستگاه خود به خود خاموش می شود. برای حل این مشکل کارهای زیر را انجام دهید:

  • جریان ورودی را با فازمتر و یا ولت سنج بررسی کنید. اگر مشکل از آن نبود، دو شاخه و سیم دستگاه را چک کنید.
  • اگر دستگاه دارای رطوبت سنج اتوماتیک است، به درجه دستگاه نگاه کنید زیرا ممکن است روی درجه ای کمتر از رطویت نسبی اتاق تنظیم شده باشد.
  • دقت کنید مخزن آب دستگاه خالی نباشد.
  • اگر باز هم مشکل حل نشد و دستگاه روشن نمی شود، بهتر است با یک تعمیرکار تخصصی تماس بگیرید.

علت بوق زدن دستگاه بخور دولول

یکی از دلایل می تواند زیاد بودن آب مخزن گرم باشد. مثلا در مخزن گرم که زیر دستگاه بخور دولول قرار دارد آب زیاد باشد. در این مواقع، آب به جوش آمده و بخارهای آب گرم از لول گرم به صورت قطره ای خارج شود و روی صورت شما می ریزد. اگر سنسور نباشد و دستگاه صدای بوق یا سوت نزند باعث می شود تا المنت که وظیفه گرم کردن آب را دارد با حرارت بالا لوله پلاستیکی آب شده و مخزن بخور دولول از حرارت مچاله می شود. اگر مشکل حل نشد، ممکن است المنت به شدت خراب شده باشد، و نیاز به خرید المنت جدید باشد.

کم بودن آب سرد سبب می شود، ماژول تولید بخار دستگاه بخور دولول بدون آب تلاش کند و همین سبب می شود قسمت بخار سرد بخور صدمه دیده و از کار بیفتد. زیاد بودن آب سرد سبب می شود بخار در مخزن سرد سرریز شود و وارد قطعات دستگاه شود. این اتفاق باعث اتصالی و سوختن برد دستگاه بخور دولول می شود.

جرم گرفتگی سنسور دستگاه بخور دولول

اگر از قسمت بالا به مخزن آب نگاه کنید متوجه می شوید، در آن دایره کوچک فلزی سکه مانند قرار دارد. آب استفاده شده در دستگاه بخور به دلیل املاح بالا باعث رسوب روی سنسور سکه ای می شود. برای حل این مشکل، کافی است یکی از دولوله را از جای خود خارج کنید و آن را تمیز کنید.

دستگاه بخور دولول چکه می کند

اگر از پایه دستگاه آب چکه می کند، و یا در آن آب جمع شده است، دستگاه را از برق جدا کرده و در صورت نیاز کفه و مخزن آب را خالی کنید. دریچه، لوله و تمامی اجزای انتقال آب را بررسی کنید و مطمئن شوید گره نخورده باشد. همچنین ترک و شکستگی مخزن آب را بررسی کنید.

خدمات تعمیر دستگاه بخور دولول توسط مجموعه کرج مدیکال

دستگاه بخور دولول از جمله لوازم برقی محسوب می شود که در طول زمان به دلایل مختلفی از جمله استفاده نامناسب ممکن است دچار مشکلات شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. از جمله مشکلاتی که می تواند پیدا کند، خراب شدن برد، ایراد سیم کشی، کاهش میزان بخار، روشن نشدن دستگاه و… است که جهت حل این مشکل ها نیاز به عیب یابی و تعمیر دستگاه بخار دولول به صورت تخصصی است.

کرج مدیکال یکی از حرفه ای ترین مراکز تعمیر دستگاه بخور دولول ایستاده، خانگی، صنعتی، التراسونیک، دوگانه، دولول و … با بهترین کیفیت است.

تعمیرکاران مجرب و کارآزموده کرج مدیکال می توانند انواع خدمات سرویس، عیب یابی و تعمیرات دستگاه بخور دولول را با بهترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه دهد. از جمله این خدمات عبارتند از:

  • تعمیر و تعویض انواع قطعات مکانیکی و الکترونیکی دستگاه بخور گرم و سرد نظیر: المنت، سیم کشی و کابل برق، مخزن آب، سنسور، فیلتر، کریستال التراسونیک، فن، فیوز، برد الکتریکی، دکمه ها و غیره.
  • سرویس و رسوب زدایی بخش های مختلف دستگاه بخور دولول