مزایای بخور سرد

ما در این مطلب به مبحث مزایای بخور سرد می پردازیم.هر نوع وسیله پزشکی که در محیط درمانگاه، بیمارستان، مراکز بهداشتی یا حتی در خانه استفاده می‌شود، توسط تکنسین‌های دانش آموخته‌ی فنی در کرج طب قابل بررسی و تعمیر هستند.وسایلی همچون فشارسنج‌ها، بخورهای سرد و گرم، اکسیژن‌سازها و بسیاری از لوازم دیگر هم در محیط‌های درمانی و هم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هریک از این وسایل در اثر استفاده مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است با اختلال روبه‌رو شوند یا یکی از قطعات آن‌ها دچار سوختگی شود. در این صورت می‌توان از طریق شماره‌های تماس 02632248230 یا قسمت تماس با ما با کارشناسان کرج طب ارتباط گرفته و برای تعمیر وسیله خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

مزایای بخور سرد

نحوه عملکرد دستگاه بخور سرد به این صورت است که با تبدیل قطرات آب به ذرات ریز و پخش آن در هوا ، باعث بالا رفتن سطح رطوبت محیط شده و با چسبیدن به ذرات زیر سمی و آلودگی های معلق در هوا باعث پاکسازی هوای محیط می شوند.

به این ترتیب وجود بخور سرد در منزل مخصوصا در شهر های بزرگ که آلودگی بیشتر است خیلی مفید خواهد بود.

 بخور سرد با ایجاد رطوبت مورد نیاز برای بدن به تسریع درمان سرما خوردگی ، نرم شدن سینه و مجاری تنفسی کمک خیلی می کند.

بخور سرد برای شادابی پوست و مو خیلی موثر است و طبق تحقیقات انجام شده وجود دستگاه بخور سرد در محل خواب، به حفظ سلامتی و آرامش کودکان کمک شایانی می کند. مزیت استفاده از بخور سرد را به تفضیل خدمت شما توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:تعمیر اتوکلاو در کرج

فواید بخور سرد برای پوست

اکنون استفاده از بخور سرد برای شادابی و سلامت پوست خیلی متعدد شده است.

بخور سرد با ایجاد رطوبت لازم در هوای محیط اطراف شما به هیدراته و نرم شدن پوست کمک می کند.

مخصوصا در فصل زمستان که هوا سرد است و رطوبت خود را از دست می دهد، لازم است تا با استفاده از دستگاه بخور سرد، میزان رطوبت هوا را کنترل کنید.

تحقیقات انجام گرفته توسط متخصصان پوست بر روی افراد مشخص کرده که استفاده از بخور سرد باعث شادابی و درخشان شدن پوست، از بین رفتن اگزما و حساسیت های پوستی خواهد بود.

فواید بخور سرد برای مو

همان طور که گفته شد کم شدن رطوبت هوا باعث خشکی پوست و مو می شود.

با خشک شدن پوست مو حالت دهی به مو سخت تر شده، پوست سر شوره می زند و احساس بدی در فرد ایجاد می کند.

دستگاه بخور سرد با کنترل میزان رطوبت هوا، باعث پیشگیری از خشکی پوست سر شده و در شادابی مو های شما تاثیر زیادی دارد.

وقتی که پوست سر رطوبت خود را از دست بدهد حالت دهی مو سخت تر شده و شما به ناچار باید از سشوار، اتو مو و حالت دهنده های شیمیایی استفاده کنید که این کار باعث آسیب رسیدن به پوست و ریشه مو شما خواهد شد.

برای پیشگیری از این مشکل به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از دستگاه بخور سرد مناسب در محیط منزل و محل کار خود از خشکی پوست و مو خود پیشگیری کنید.

فواید بخور سرد برای کودکان

بخور سرد با کنترل رطوبت هوای اتاق کودکان و نوزادان از مشکل احتقان و سرما خوردگی پیشگیری می کند.

بالا رفتن سطح رطوبت اتاق کودک از خشکی پوست صورت، لب و موی کودک شما پیشگیری می کند.

 استفاده نکردن از بخور سرد در منزل و اتاق نوزاد در فصول سرد یا در شهر هایی که آب هوای خشک دارند باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی برای نوزاد می شود.

هوای خشک احتقان بینی را تشدید کرده و باعث خشکی سینوس ها و مجرای تنفسی کودکان می شود که در نتیجه آن تنفس برای نوزاد سخت تر شده و باعث ناراحتی و گریه آن می شود.

 استفاده از بخور سرد در اتاق نوزاد

وقتی که در اتاق نوزاد خود از دستگاه بخور سرد استفاده می کنید باید چند نکته را رعایت کنید.

  • روزانه مخزن آب را تمیز کنید.
  • استفاده متعدد و بیش از حد از بخور سرد باعث بالا رفتن رطوبت بیش از اندازه خواهد شد.

رطوبت مورد نیاز برای اتاق کودک و نوزاد باید بین ۴۰ تا ۴۵ درصد باشد که می توانید با قرار دادن رطوبت سنج در اتاق کودک خود میزان رطوبت اتاق را به درستی کنترل کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر الکتروشوک در کرج

فواید بخور سرد برای گیاهان

گیاهان آپارتمانی که عمدتا گیاهان گرم سیری هستند به رطوبت بالایی نیاز دارند.

در آپارتمان ها به دلیل استفاده از شوفاژ و رادیاتور، هوای محیط خشک تر خواهد بود و با استفاده از بخور سرد میتوانید رطوبت مورد نیاز برای خود و گیاهان آپارتمانی را تامین کنید.

مدت زمان استفاده از بخور سرد

سوالاتی که خیلی از مشتریان از ما در رابطه با میزان استفاده از بخور سرد می پرسند این است که :

۱.مدت زمان استفاده از بخور سرد چقدر است.

در پاسخ به سوال اول باید به مدل دستگاهی که مورد استفاده است دقت کنید.

میزان رطوبت مورد نیاز برای هوای منزل شما باید بین ۴۰ تا ۴۵ درصد باشد.

بر اساس مدل دستگاه بخور سرد شما و حجم بخار خروجی از آن دستگاه بخور سرد باید تا وقتی که رطوبت به ۴۰ الی ۴۵ درصد می رسد کار کند.

ساعت استفاده از بخور سرد چقدر است.

به منظور حفظ سلامت دستگاه و پیشگیری از خراب شدن آن از استفاده متعدد از دستگاه بخور سرد بپرهیزید.

بیشتر بخوانید:تعمیر بخور سرد و بخور گرم در کرج

درباره کرج طب

کرج طب «KarajMed» یک مرکز فنی است که فعالیت خود را از سال 1388 به‌صورت حرفه‌ ای در زمینه ارائه خدمات فنی در حوزه تجهیزات پزشکی را آغاز کرده است. کرج طب تا به امروز توانسته است در عمل به فعالیت خود به شکل کارآمد عمل کند.

به طوری‌که پس از گذشت بیش از دو دهه از فعالیت حرفه‌ای، همچنان در زمینه ارائه خدمات فنی تجهیزات پزشکی فعال بوده و از دانش روز تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی بهره می‌گیرد.

البته کرج طب خود عرضه کننده برخی از تجهیزات پزشکی موردنیاز در جهت تعمیرات این دستگاه‌ها است. این موضوع سبب می‌شود تا کرج طب به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در تعمیرات وسایل پزشکی شناخته شود.

کرج طب یک شرکت فنی است، بنابراین خدمات گسترده‌ ای دارد. به طوری‌که این مرکز می‌تواند خدمات خود در کلیه زمینه‌های زیر را ارائه کند:

هر نوع وسیله پزشکی که در محیط درمانگاه، بیمارستان، مراکز بهداشتی یا حتی در خانه استفاده می‌شود، توسط تکنسین‌های دانش آموخته‌ی فنی در کرج طب قابل بررسی و تعمیر هستند.

وسایلی همچون فشارسنج‌ها، بخورهای سرد و گرم، اکسیژن‌سازها و بسیاری از لوازم دیگر هم در محیط‌های درمانی و هم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هریک از این وسایل در اثر استفاده مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است با اختلال روبه‌رو شوند یا یکی از قطعات آن‌ها دچار سوختگی شود.

در این صورت می‌توان از طریق شماره‌های تماس 02632248230 یا قسمت تماس با ما با کارشناسان کرج طب ارتباط گرفته و برای تعمیر وسیله خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.


  • تعمیر بخور سرد و بخور گرم
  • تعمیر الکتروشوک
  • تعمیر رطوبت سنج
  • تعمیر اکسیژن‌ ساز
  • تعمیر اتوکلاو