تعمیرات دستگاه فشار خون در کرج

ما در این مطلب به مبحث تعمیرات دستگاه فشار خون در کرج می پردازیم.هر نوع وسیله پزشکی که در محیط درمانگاه، بیمارستان، مراکز بهداشتی یا حتی در خانه استفاده می‌شود، توسط تکنسین‌های دانش آموخته‌ی فنی در کرج طب قابل بررسی و تعمیر هستند. وسایلی همچون فشارسنج‌ها، بخورهای سرد و گرم، اکسیژن‌سازها و بسیاری از لوازم دیگر هم در محیط‌های درمانی و هم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.هریک از این وسایل در اثر استفاده مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است با اختلال روبه‌رو شوند یا یکی از قطعات آن‌ها دچار سوختگی شود. در این صورت می‌توان از طریق شماره‌های تماس 02632248230 یا قسمت تماس با ما با کارشناسان کرج طب ارتباط گرفته و برای تعمیر وسیله خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

تعمیرات دستگاه فشار خون در کرج

یکی از جدی ترین و خطرناک ترین عوارض و بیماری هایی که نیاز به توجه روزانه و مداوم دارد فشار خون است. برای اندازه گیری فشار خون دستگاه های فشار خون در انواع مختلفی طراحی شده اند تا افراد با استفاده از آن ها در منزل، محل کار و هر محیط دیگری به راحتی فشار خون خود را اندازه گیری کنند. لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت و جدی بودن این بیماری، فرد مبتلا باید فشار خون خود را به صورت روزانه اندازه گیری کند.

بیشتر بخوانید:تعمیرات میکروسکوپ

دستگاه فشار خون

علاوه بر این در ادامه این مقاله قصد داریم یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین شرکت هایی که در زمینه ارائه خدمات تعمیر تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند را معرفی کنیم.

فشارسنج دیجیتال مچی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات پزشکی است که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. فشارسنج های مچی دارای صفحه نمایش کوچک، مانومتر و کاف هستند. کاف فشارسنج مچ دست به دور مچ بسته می شود و برای اندازه گیری فشار باید دست خود را در راستای قلب قرار دهید تا بتوانید فشار دقیق خود را اندازه گیری کنید.

گیج فشار مچی برندهای زیادی وجود دارد که هر کدام تخصص خاص خود را دارند. از آنجایی که گیج فشار یک دستگاه تخصصی است و دقت اندازه گیری فشار در آن از اهمیت بالایی برخوردار است، باید توجه داشته باشید که تعمیرات آن را به دست متخصصان بسپارید تا بتوانید دستگاه خود را با بهترین هزینه و کیفیت تعمیر کنید.

انواع دستگاه های فشار خون:

به طور کلی می توان سه نوع اصلی دستگاه فشار خون را معرفی کرد. این سه دسته دستگاه فشار خون جیوه، دستگاه فشار خون شماره گیری و دستگاه فشار خون دیجیتال نامیده می شوند. در ادامه این قسمت با ما همراه باشید تا به صورت مختصر با هر یک از این انواع آشنا شویم.

دستگاه فشار خون جیوه:

جالب است بدانید با وجود اینکه افراد زیادی از دستگاه های دیجیتال فشار خون استفاده می کنند، دستگاه های فشار خون جیوه ای استانداردتر از مدل ها و انواع دیگر هستند و اندازه گیری و محاسبه دقیق تری را انجام می دهند.

خوب است بدانید که در دستگاه های فشار خون جیوه ای ستونی وجود دارد که پر از جیوه است و میزان جیوه روی این ستون با فشار خون برابر است. دستگاه های فشار خون جیوه ای به ندرت و تقریباً هرگز اشتباه نمی کنند و کافی است بتوانید اعداد نوشته شده روی ستون را به درستی بخوانید. علاوه بر این شاید برایتان جالب باشد که بدانید این نوع با وجود دقت و دقت بالایی که دارد به دلیل سمی بودن جیوه در حال از بین رفتن است.

نحوه استفاده از دستگاه فشار خون جیوه ای:

  • از بازوبند مناسب برای بازوی بیمار استفاده کنید.
  • بازوبند را دور بازوی بیمار بپیچید.
  • ترجیحاً بیمار دراز کشیده باشد. البته وضعیت نشستن هم نسبتا خوب است. توجه کنید که برای گرفتن بهترین
  • نتیجه باید دست بیمار را به گونه ای قرار داد که با قلب او همسطح باشد.

شماره گیری دستگاه فشار خون:

ویژگی خاص و منحصر به فرد این نوع فشارسنج ها ارزان تر بودن و مقرون به صرفه بودن آنها نسبت به انواع دیگر است. با این حال، نمی توان گفت که این نوع به اندازه نوع جیوه ای دقیق است. علاوه بر این، شاید برای شما جالب باشد که بدانید این نوع نسبتا سبک تر است و در نتیجه حمل و نقل آن راحت تر است. این دستگاه دارای فنر بوده و قادر است از فشار هوا برای حرکت عقربه نشانگر فشار که بر روی صفحه ترازو قرار دارد استفاده کند.

نحوه استفاده از دستگاه فشار خون شماره گیری:

استفاده از این نوع فشارسنج کار سخت و خاصی نیست و کافی است نکاتی را که برای فشارسنج قبلی ذکر کردیم در نظر داشته باشید و رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:تعمیرات فشار سنج مچی

دستگاه دیجیتال فشار خون:

و در نهایت نوبت به معرفی یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع فشارسنج می رسد. این نوع فشارسنج ها به دو مدل بازو و مچ تقسیم می شوند که افراد می توانند با توجه به شرایط خود یکی از آنها را خریداری کنند.

اگر در مورد تفاوت این دو نوع سوالی دارید باید بگوییم که انواع بازوها دقت بیشتری دارند و کمتر دچار خطا می شوند. در نهایت باید بگوییم که استفاده از این دستگاه اگرچه نسبتا خوب است و دقت قابل قبولی دارد اما در مواقعی که بیمار می تواند از فشارسنج جیوه ای استفاده کند توصیه نمی شود. اما اگر بیمار نتواند از فشارسنج های جیوه ای استفاده کند، این نوع می تواند جایگزین خوب و ساده ای باشد.

مراحل استفاده از دستگاه دیجیتال فشار خون:

  • بستن کاف دستگاه، در سمت راست.
  • دکمه پاور دستگاه را فشار دهید.
  • با دست راست یک مشت بزنید تا کاف باد شود.
  • تورم کاف باید 30 نقطه (mmHg) بالاتر از فشار سیستولیک مورد انتظار شما باشد.
  • از حرکت خودداری کنید.
  • صبر کنید تا صدای بوق را بشنوید.

بیشتر بخوانید:طرز استفاده از دستگاه ECG

درباره کرج طب

کرج طب «KarajMed» یک مرکز فنی است که فعالیت خود را از سال 1388 به‌صورت حرفه‌ای در زمینه ارائه خدمات فنی در حوزه تجهیزات پزشکی را آغاز کرده است. کرج طب تا به امروز توانسته است در عمل به فعالیت خود به شکل کارآمد عمل کند.

به طوری‌که پس از گذشت بیش از دو دهه از فعالیت حرفه‌ای، همچنان در زمینه ارائه خدمات فنی تجهیزات پزشکی فعال بوده و از دانش روز تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی بهره می‌گیرد.

البته کرج طب خود عرضه کننده برخی از تجهیزات پزشکی موردنیاز در جهت تعمیرات این دستگاه‌ها است. این موضوع سبب می‌شود تا کرج طب به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در تعمیرات وسایل پزشکی شناخته شود.

کرج طب یک شرکت فنی است، بنابراین خدمات گسترده‌ای دارد. به طوری‌که این مرکز می‌تواند خدمات خود در کلیه زمینه‌های زیر را ارائه کند:

هر نوع وسیله پزشکی که در محیط درمانگاه، بیمارستان، مراکز بهداشتی یا حتی در خانه استفاده می‌شود، توسط تکنسین‌های دانش آموخته‌ی فنی در کرج طب قابل بررسی و تعمیر هستند. وسایلی همچون فشارسنج‌ها، بخورهای سرد و گرم، اکسیژن‌سازها و بسیاری از لوازم دیگر هم در محیط‌های درمانی و هم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هریک از این وسایل در اثر استفاده مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است با اختلال روبه‌رو شوند یا یکی از قطعات آن‌ها دچار سوختگی شود.

در این صورت می‌توان از طریق شماره‌های تماس 02632248230 یا قسمت تماس با ما با کارشناسان کرج طب ارتباط گرفته و برای تعمیر وسیله خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.


  • تعمیرات اتوکلاو
  • تعمیرات اکسیژن‌ ساز
  • تعمیرات دستگاه فشار سنج
  • تعمیرات میکروسکوپ
  • تعمیرات رطوبت سنج
  • تعمیرات فشارسنج