مزیت‌های بخور سرد

ما در این مطلب به مبحث مزیت‌های بخور سرد می پردازیم.هر نوع وسیله پزشکی که در محیط درمانگاه، بیمارستان، مراکز بهداشتی یا حتی در خانه استفاده می‌شود، توسط تکنسین‌های دانش آموخته‌ی فنی در کرج طب قابل بررسی و تعمیر هستند. وسایلی همچون فشارسنج‌ها، بخورهای سرد و گرم، اکسیژن‌سازها و بسیاری از لوازم دیگر هم در محیط‌های درمانی و هم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.هریک از این وسایل در اثر استفاده مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است با اختلال روبه‌رو شوند یا یکی از قطعات آن‌ها دچار سوختگی شود. در این صورت می‌توان از طریق شماره‌های تماس 02632248230 یا قسمت تماس با ما با کارشناسان کرج طب ارتباط گرفته و برای تعمیر وسیله خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

مزیت‌های بخور سرد

این دستگاه رطوبت هوا را افزایش می دهد و اثرات مثبت زیادی بر سلامتی ما دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. حفظ سلامت پوست

بیشتر بخوانید:طرز استفاده اتوکلاو

دستگاه بخور سرد با تامین رطوبت پوست از خشکی و سوزش جلوگیری می کند و برای حفظ سلامت پوست بسیار موثر است و فواید بخور سرد در این مورد به اثبات رسیده است.

2. پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی

افزایش سطح رطوبت هوا تا 43 درصد می تواند خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش دهد. علاوه بر این، ویروس ها و باکتری ها می توانند در یک محیط خشک و سرد بیشتر زندگی کنند. این یکی از مزایای دستگاه دود است، می تواند ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد.

3. کاهش علائم سینوس و احتقان

مرطوب کردن مجرای بینی تنفس را تسهیل می کند و علائمی مانند سینوس و احتقان را کاهش می دهد. و به عنوان یک قاعده، برعکس، یک محیط خشک علائم را افزایش می دهد. عمده ترین کاربرد و مزیت دستگاه بخور سرد افزایش رطوبت فضا است و طبیعتاً در این زمینه نیز می تواند مفید باشد و فواید فراوانی نیز به همراه داشته باشد.

4. رفع گلودرد با بخور سرد

تامین رطوبت غشای مخاطی می تواند در درمان گلودرد موثر باشد.

5. بهبود کیفیت خواب

استفاده از مرطوب کننده سرد می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و برای افرادی که به دلیل خشکی هوا مشکل خواب دارند بسیار مفید است.

6. بهبود کیفیت هوا و رفع آلودگی یکی از مزایای دستگاه بخور سرد است

این دستگاه می تواند کیفیت هوای داخل خانه را بهبود بخشد و سطح آلاینده های داخل خانه یا محل کار را کاهش دهد. در نتیجه محیط حتی برای افراد مسن و کودکان نیز مفید می شود.

7. کاهش آسم یکی دیگر از فواید بخور سرد است

با کاهش میزان آلرژن های موجود در هوا، می تواند به کنترل بهتر آسم کمک کند.

8. اثرات مثبت بر سلامت گیاه

اگر از طرفداران گل و گیاه هستید، می دانید که استفاده از دستگاه مرطوب کننده سرد می تواند از پژمرده شدن گیاهان جلوگیری کرده و آنها را شاداب و سالم نگه دارد.

9. تأثیرات مثبت بر کودکان و نوزادان

قرار دادن یک مرطوب کننده سرد در اتاق خواب کودک می تواند از خشکی پوست و گرفتگی بینی جلوگیری کند و کیفیت خواب آنها را بهبود بخشد. این اثرات مثبت نشان می دهد که نبولایزر سرد می تواند با استفاده صحیح و منظم به بهبود سلامت عمومی و کیفیت زندگی کمک کند.

ویژگی های دستگاه بخور سرد

دستگاه های بخور سرد به دلیل ویژگی های خاص خود در برخی کاربردها بسیار مفید هستند:

 افزایش رطوبت هوا:

یکی از کاربردهای اصلی رطوبت ساز سرد افزایش رطوبت هوا در محیط های خشک است. این افزایش رطوبت می تواند کیفیت هوا و راحتی تنفس افراد محیط را به ویژه در فصول خشک و سرد سال به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

 تسکین علائم بینایی:

نبولایزر سرد می تواند به طور موثری به تسکین علائم خشکی گلو و بینی، سرفه و عطسه ناشی از هوای خشک یا علائم آلرژیک مانند آسم کمک کند.

 استفاده در اتاق کودکان:

به دلیل بخار خنکی که تولید می کنند و ریسک کمتری نسبت به بخارسازهای داغ دارند، برای استفاده در اتاق کودکان بسیار مناسب هستند. این دستگاه ها به تنهایی یا به عنوان بخشی از تجهیزات مراقبت از نوزاد در اتاق کودکان استفاده می شوند.

مزایا و مزایای دستگاه بخور سرد نسبت به بخور گرم:

دستگاه بخور سرد مزایای زیادی نسبت به دستگاه بخور گرم دارد:

عملیات بی صدا:

بسیاری از دستگاه های بخور سرد با تولید بخار خنک به صورت بی صدا کار می کنند که برای استفاده در اتاق خواب یا محیط های حساس به صدا ویژگی بسیار مناسبی است.

مصرف کم انرژی:

با استفاده از فن آوری های جدید برای تولید بخار، بخارسازهای سرد انرژی کمتری نسبت به بخارسازهای داغی مانند برق یا گاز مصرف می کنند.

خطر سوختگی کمتر:

به دلیل استفاده از بخار خنک، خطر سوختگی در اثر تماس مستقیم با دستگاه وجود ندارد که در محیط هایی مانند اتاق کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دستگاه بخور سرد با توجه به فناوری پیشرفته و مزایای منحصر به فرد خود، ابزاری کارآمد در بهبود کیفیت هوا و راحتی تنفس افراد در محیط های داخلی می باشد. استفاده منظم از این وسایل می تواند سلامت عمومی و راحتی افراد را به خصوص در شرایط آب و هوایی خشک و نامناسب به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:تعمیرات اکسیژن ساز بیمارستانی

فواید بخور سرد

 فواید کلی بخور سرد برای انواع پوست به شرح زیر است:

کمک به کاهش احتمال افتادگی پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی: کندر سرد می تواند روند پیری پوست را کند کرده و از افتادگی پوست جلوگیری کند، زیرا ساختارهای پوست را تقویت می کند.

کوچک کردن منافذ باز پوست: استفاده از بخار سرد به کوچک کردن منافذ باز پوست کمک می کند و ظاهری یکدست و صاف به پوست شما می بخشد.

کاهش لکه های قرمز و التهابات پوستی: این بخور در کاهش التهابات و لکه های قرمز پوست نقش دارد و ظاهر پوست را بهبود می بخشد و شفافیت آن را افزایش می دهد.

افزایش آبرسانی و اکسیژن رسانی به پوست: این بخور باعث فعال شدن عوامل آبدوست سلول های پوست می شود و در نتیجه پوست عمیقا مرطوب و اکسیژن می شود که طراوت و سلامتی را برای پوست به ارمغان می آورد.

تاثیر بخور سرد در درمان بیماری های پوستی

بخور سرد می تواند در درمان و بهبود برخی از بیماری های پوستی از جمله:

آکنه: کندر سرد می تواند با کاهش التهاب پوست و کنترل تولید چربی به کاهش آکنه های موجود و جلوگیری از آکنه های جدید کمک کند.

اگزما: اثر تسکین دهنده بخار سرد در رفع خارش و التهاب اگزما موثر است و وضعیت پوست را بهبود می بخشد.

روزاسه (پسوریازیس): این بخور می تواند با تامین رطوبت پوست به کاهش خشکی و التهاب مرتبط با روزاسه کمک کند.

التهابات پوستی: خواص ضد التهابی بخور سرد در رفع التهابات پوستی مانند ترشحات اضافی چربی، قرمزی و تورم موثر بوده و بهبود وضعیت پوست را تسریع می کند.

بیشتر بخوانید:کاربرد بای پپ چیست

درباره کرج طب

کرج طب «KarajMed» یک مرکز فنی است که فعالیت خود را از سال 1388 به‌صورت حرفه‌ای در زمینه ارائه خدمات فنی در حوزه تجهیزات پزشکی را آغاز کرده است. کرج طب تا به امروز توانسته است در عمل به فعالیت خود به شکل کارآمد عمل کند. به طوری‌که پس از گذشت بیش از دو دهه از فعالیت حرفه‌ای، همچنان در زمینه ارائه خدمات فنی تجهیزات پزشکی فعال بوده و از دانش روز تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی بهره می‌گیرد. البته کرج طب خود عرضه کننده برخی از تجهیزات پزشکی موردنیاز در جهت تعمیرات این دستگاه‌ها است. این موضوع سبب می‌شود تا کرج طب به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در تعمیرات وسایل پزشکی شناخته شود.

کرج طب یک شرکت فنی است، بنابراین خدمات گسترده‌ای دارد. به طوری‌که این مرکز می‌تواند خدمات خود در کلیه زمینه‌های زیر را ارائه کند:

هر نوع وسیله پزشکی که در محیط درمانگاه، بیمارستان، مراکز بهداشتی یا حتی در خانه استفاده می‌شود، توسط تکنسین‌های دانش آموخته‌ی فنی در کرج طب قابل بررسی و تعمیر هستند. وسایلی همچون فشارسنج‌ها، بخورهای سرد و گرم، اکسیژن‌سازها و بسیاری از لوازم دیگر هم در محیط‌های درمانی و هم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. هریک از این وسایل در اثر استفاده مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است با اختلال روبه‌رو شوند یا یکی از قطعات آن‌ها دچار سوختگی شود. در این صورت می‌توان از طریق شماره‌های تماس 02632248230 یا قسمت تماس با ما با کارشناسان کرج طب ارتباط گرفته و برای تعمیر وسیله خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.


  • تعمیرات اتوکلاو
  • تعمیرات اکسیژن‌ ساز
  • تعمیرات دستگاه فشار سنج
  • تعمیرات میکروسکوپ
  • تعمیرات رطوبت سنج