راهنمای تعمیر فشارسنج دیجیتال

ما در این مطلب به مبحث راهنمای تعمیر فشارسنج دیجیتال می پردازیم. هر نوع وسیله پزشکی که در محیط درمانگاه، بیمارستان، مراکز بهداشتی یا حتی در خانه استفاده می‌شود، توسط تکنسین‌های دانش آموخته‌ی فنی در کرج طب قابل بررسی و تعمیر هستند.

وسایلی همچون فشارسنج‌ها، بخورهای سرد و گرم، اکسیژن‌سازها و بسیاری از لوازم دیگر هم در محیط‌های درمانی و هم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هریک از این وسایل در اثر استفاده مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است با اختلال روبه‌رو شوند یا یکی از قطعات آن‌ها دچار سوختگی شود. در این صورت می‌توان از طریق شماره‌های تماس 02632248230 یا قسمت تماس با ما با کارشناسان کرج طب ارتباط گرفته و برای تعمیر وسیله خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

راهنمای تعمیر فشارسنج دیجیتال

یکی از وسایل ضروری در تشخیص پزشکی دستگاه اندازه گیری فشار خون است که در انواع جیوه ای، دستی و دیجیتالی تولید می شود. هر کدام از این دستگاه ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در دوره های آموزشی تعمیر تجهیزات پزشکی در کرج به آن پرداخته شده است.

آموزش تعمیر دستگاه فشار خون آموزش داده می شود که در صورت آسیب دیدن کوسن ها و جدا شدن سطوح آنها از یکدیگر می توان آنها را لحیم کاری کرد و به دلیل مسی بودن سطح کوسن ها قلع به راحتی به آنها می چسبد.

آموزش تعمیر دستگاه دیجیتال فشار خون

از آنجایی که دستگاه های دیجیتال و اتوماتیک ممکن است در موارد نادر فشار خون را اشتباه محاسبه کنند، همیشه استفاده از فشارسنج جیوه ای ترجیح داده می شود و استفاده از دستگاه های دیجیتال فقط برای بیمارانی توصیه می شود که قادر به استفاده از این دستگاه های استاندارد نیستند. اما آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در کرج یکی از موارد ضروری است.

فشارسنج دیجیتال به صورت غیر تهاجمی فشار خون را اندازه گیری می کند و دارای 2 نوع بازو و مچ است. حدود 50 درصد از ایرادات دستگاه دیجیتال فشار خون که باعث نارضایتی کاربر یا درست کار نکردن دستگاه می شود، مربوط به عدم آگاهی کافی کاربر از نحوه استفاده صحیح از دستگاه است که در دوره آموزشی تعمیر دستگاه دیجیتال فشار خون به آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:سرویس و نگهداری اکسیژن ساز

آموزش تعمیر دستگاه فشارخون عقربه ای

گیج فشار خون دستی دارای بالشتک های بادی می باشد که در اثر پر شدن، کاف فشار داخل کوسن افزایش یافته و باعث حرکت کوسن می شود. این حرکت به محوری که به عقربه دستگاه متصل است منتقل می شود. در دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در کرج داده می شود که در صورت خارج شدن فشار سنج های سوزنی با تنظیم پین می توان محل آن را تنظیم کرد.

تعمیرات گیج فشار

تعمیر فشار سنج یک کار تخصصی است که هر تعمیرکاری از عهده آن بر نمی آید. اینکه گیج فشار شما نیاز به تعمیرات اساسی دارد یا مشکلات آن در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود بستگی به علل و علائم خرابی دارد. گاهی اوقات مشکل گیج فشار را می توان با یک کالیبراسیون ساده حل کرد. گاهی اوقات باید دستگاه را باز کنید و قسمت های مختلف آن را بررسی کنید و به دلایل خرابی پی ببرید. در این قسمت قصد داریم در مورد شایع ترین علل خرابی گیج های فشار صحبت کنیم.

تعمیر گیج فشار و خرابی منبع تغذیه

وظیفه منبع تغذیه گیج فشار، دریافت انرژی و تبدیل آن به جریان، فرکانس و ولتاژ مناسب برای این دستگاه می باشد. یکی از علل خرابی دستگاه های گیج فشار، خرابی منبع تغذیه آن است.

تعمیرات فشارسنج و خرابی صفحه نمایشگر فشارسنج دیجیتال

یکی دیگر از مشکلات رایج در فشارسنج های دیجیتال سوختن یا شکستن صفحه نمایش فشارسنج های دیجیتال است.

تعمیر گیج فشار و قطع سیم و اتصالات دستگاه

از دیگر عواملی که ممکن است نیاز به تعمیر گیج فشار دیجیتال را ایجاد کند، قطع شدن سیم ها و اتصالات داخل دستگاه می باشد. بنابراین پس از بازکردن دستگاه، سیم های اتصال و اتصالات باید بررسی و کنترل شوند.

تعمیر گیج فشار و خرابی مدار شارژر دستگاه

مشکل دیگری که ممکن است برای فشار سنج ها به وجود بیاید مربوط به مدار شارژر آنهاست. اگر دستگاه شما به خوبی شارژ نمی شود، باید مدار شارژر را بررسی کرده و وقفه های احتمالی در این مدار را برطرف کنید.

تعمیرات گیج فشار و خرابی حافظه داخلی دستگاه

فشارسنج Beurer دارای حافظه داخلی برای ثبت سابقه فشار خون افراد است. اگر به هر دلیلی نمی توانید به این تاریخچه دسترسی داشته باشید، احتمالاً حافظه داخلی دستگاه شما آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید:عیب یابی اکسیژن ساز

خرابی کلیدها و دکمه های دستگاه گیج فشار

یکی از قطعات دستگاه که در معرض آسیب بیشتری قرار می گیرد، کلیدهای دستگاه گیج فشار می باشد. بنابراین برای تعمیر دستگاه فشار خون دیجیتال باید کلیدهای دستگاه تعویض شود.

تعمیر گیج فشار و خرابی پمپ گیج فشار

در ادامه مبحث تعمیرات گیج فشار به پمپ دستگاه می پردازیم. پمپ یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه فشار خون است که فشار لازم را بر روی بازو یا مچ دست برای اندازه گیری فشار خون ایجاد می کند. در صورت بروز مشکل در پمپ دستگاه، امکان اندازه گیری فشار خون از بین می رود.

تعمیر گیج فشار و تعویض بازوبند

در صورتی که بازوبند دستگاه فشار خون به هر دلیلی پاره شده و یا چسب آن آسیب دیده است، باید تعویض شود.

خرابی های احتمالی انواع دستگاه فشارسنج می تواند در منبع تغذیه، صفحه نمایش LCD، باتری و اتصالات داخلی، برد و مدارهای الکترونیکی، برق و شارژر و قطعات جانبی و پمپ یا کیسه هوا باشد و با معاینه فنی و کارشناس قابل رفع است.

به طور کلی لازم است دستگاه فشار خون با توجه به نیاز مردم در منازل، برخی سازمان ها و مجموعه های ورزشی، نهادها و سازمان های مهم دولتی و بیش از همه کلینیک ها و بیمارستان های کشور به طور دقیق کار کند. استفاده متوالی از دستگاه فشار خون برای نظارت بر سیستم قلبی عروقی می تواند باعث از کار افتادن قسمت های مختلف آن شود.

به همین دلیل نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات معیوب و آسیب دیده آن می باشد. تعمیرکاران ما همیشه آماده دریافت انواع فشارسنج و انجام تعمیرات روی آن هستند.

بیشتر بخوانید:تعمیر اکسیژن ساز خانگی

درباره کرج طب

کرج طب «KarajMed» یک مرکز فنی است که فعالیت خود را از سال 1388 به‌صورت حرفه‌ای در زمینه ارائه خدمات فنی در حوزه تجهیزات پزشکی را آغاز کرده است. کرج طب تا به امروز توانسته است در عمل به فعالیت خود به شکل کارآمد عمل کند.

به طوری‌که پس از گذشت بیش از دو دهه از فعالیت حرفه‌ای، همچنان در زمینه ارائه خدمات فنی تجهیزات پزشکی فعال بوده و از دانش روز تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی بهره می‌گیرد.

البته کرج طب خود عرضه کننده برخی از تجهیزات پزشکی موردنیاز در جهت تعمیرات این دستگاه‌ها است. این موضوع سبب می‌شود تا کرج طب به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در تعمیرات وسایل پزشکی شناخته شود.

کرج طب یک شرکت فنی است، بنابراین خدمات گسترده‌ای دارد. به طوری‌که این مرکز می‌تواند خدمات خود در کلیه زمینه‌های زیر را ارائه کند:

هر نوع وسیله پزشکی که در محیط درمانگاه، بیمارستان، مراکز بهداشتی یا حتی در خانه استفاده می‌شود، توسط تکنسین‌های دانش آموخته‌ی فنی در کرج طب قابل بررسی و تعمیر هستند. وسایلی همچون فشارسنج‌ها، بخورهای سرد و گرم، اکسیژن‌سازها و بسیاری از لوازم دیگر هم در محیط‌های درمانی و هم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هریک از این وسایل در اثر استفاده مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است با اختلال روبه‌رو شوند یا یکی از قطعات آن‌ها دچار سوختگی شود. در این صورت می‌توان از طریق شماره‌های تماس 02632248230 یا قسمت تماس با ما با کارشناسان کرج طب ارتباط گرفته و برای تعمیر وسیله خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.


  • تعمیر اتوکلاو
  • تعمیر اکسیژن‌ ساز
  • تعمیر دستگاه فشار سنج
  • تعمیر میکروسکوپ
  • تعمیر رطوبت سنج
  • تعمیر بخور سرد و بخور گرم
  • تعمیر الکتروشوک