اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟

اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟

اگر نمی دانید چگونه دستگاه اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟ این دستگاه هوای اتاق را در ابتدای ورودی دستگاه از طریق فیلتر گرد و غبار و سایر فیلتر ها عبور می دهد و از طریق کمپرسور پیستونی وارد می شود. این کمپرسور موجب می شود که هوای ورودی دستگاه فشرده شده و از طریق سیلندر های زئولیت به بیرون فرستاده شود.

هوایی که وارد ستون های زئولیت می شود، از طریق گرانول های زئولیت تجزیه می گردد. مولکول های گاز اکسیژن از طریق تخلخل ها عبور می کنند و مولکول هایی نیتروژن که دارای اندازه های بزرگ تری هستند به درون گرانول ها جذب می شوند. گاز اکسیژن خالص به سمت خروجی ستون زئولیتی رفته و گاز نیتروژن از طریق ورودی ستون خارج می گردد، بنابراین کمپرسور با ورود هوا به ستون، عملیات خالص سازی اکسیژن را انجام می دهد. این فرآیند تا زمانی که دانه های زئولیت از گاز نیتروژن مملو گردند ادامه دارد.

سپس کمپرسور به سمت ستون دیگری تغییر مکان داده و وارد ستون بعدی می شود و کمپرسور هوا را وارد ستون دوم می کند، نیتروژن از طریق ورودی ستون خارج شده و ستون دوباره می تواند هوا را دریافت نموده و موجب خالص کردن اکسیژن شود، این چرخه در دستگاه اکسیژن ساز مرتب تکرار می شود. گاز اکسیژن ساز ستون زئولیت بیرون می رود و به وسیله دریچه های یک طرفه از طریق تانک اکسیژن هدایت می شود.

در این تانک فشار اکسیژن از طریق رگلاتور های فشار مورد سنجش قرار گرفته و با عبور از فیلتر به سمت سنسور اکسیژن فلومتر تنظیم جریان ارسال می شود. گاز اکسیژن به فلومتر تنظیم جریان می رسد و بعد از اینکه جریان به وسیله کاربر تنظیم شد، به سمت خروجی دستگاه، لیوان مرطوب کننده و نازل اکسیژن هدایت شده و بیمار می تواند به راحتی نفس بکشد.

کرج مد از نمایندگی های اصلی عرضه کننده انواع دستگاه های اکسیژن ساز در برند ها و مدل های مختلف می باشد. کرج مد دارای سال ها سابقه کار و کارشناسانی متبحر و متخصص در زمینه فروش و عرضه انواع دستگاه های اکسیژن ساز است. جهت خرید و تعمیر دستگاه اکسیژن ساز، می توانید به مرکز تخصصی کرج مد مراجعه نمایید. کارشناسان ما همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟

روش تمیز کردن دستگاه اکسیژن ساز

• ابتدا دستگاه اکسیژن ساز را از پریز برق جدا کنید و سپس توسط پارچه ای مرطوب و آغشته به مواد پاک کننده آن را تمیز کنید، به هیچ عنوان به سراغ حلال های نفتی نروید و بهتر است که 2 هفته یک بار بدنه دستگاه را تمیز نمایید.

• هر روز کانولای بینی یا سوند اکسیژن را به وسیله دستمال مرطوبی تمیز نمایید، چون این وسیله مرتب در معرض آلودگی قرار دارد و می تواند موجب آسیب های بیشتری شود، بنابراین هر هفته کانولای بینی را عوض کنید.

• چون فیلر ورودی دستگاه اکسیژن ساز، تمامی گرد و غبار هایی که در هوای ورودی وجود دارند را به خود جذب می کند، در نتیجه سریعا کثیف می شود، اما فیلتر دستگاه قابلیت شست و شو دارد و باید هر هفته به وسیله آب و بدون هیچ ماده شوینده ای تمیز شود.

• لیوان مرطوب کننده اکسیژن هم باید تمیز شود، چون این بخش با هوای دمیده شده مرتبط است و به راحتی آلوده می گردد، بنابراین باید مرتبا تمیز شود و برای تمیز کردن آن باید از آب و سرکه سفید استفاده کنید.

اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟

مزیت های استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

• این دستگاه اکسیژنی با خلوص 95 درصد تولید می کند.

• اکسیژ تولید شده بدون بو و بهداشتی است، چون به روش فیلترینگ آنتی باکتریال تولید می شود.

• اکسیژن به صورت مستمر توسط دستگاه اکسیژن ساز تولید می شود.

• این دستگاه اکسیژن مرطوب و خشک را تولید می کند.

• با وجود دستگاه اکسیژن ساز دیگر نیاز به خرید کپسول و مانومتر نخواهید داشت و تا حد زیادی در هزینه های نگهداری، تعمیر، حمل و نقل و غیره صرفه جویی می شود.

• از خطر انفجار کپسول ها در امان خواهید ماند.

• موجب بخشیدن حس آرامش روحی و روانی به بیماران می شود.

• این دستگاه به راحتی قابل انتقال است.

جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان و متخصصان ما، می توانید با شماره تلفن های درج شده در وب سایت کرج مد ارتباط برقرار نمایید، ایشان در ساعات اداری پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.